Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 

16 | 12 | 2025

Dzień Wiosny

Dnia 20 marca w naszym Gimnazjum odbył się Dzień Wiosny. Panowała bardzo przyjemna atmosfera między innymi przyczynił się do tego brak lekcji w tym dniu.

Pierwsze dwie godziny uczniowie wraz z wychowawcami spędzili w klasach. Trudnili się nad przygotowaniem gaików i plakatów z piramidą żywienia. Następnie wszyscy zeszli do sali gimnastycznej, wraz ze swoimi pracami, które zostały ocenione. Później rozdano każdej klasie arkusze z rebusami, była to świetna zabawa i integracja z własną klasą. Potem wszyscy udali się na boisko, gdzie chłopcy grali w piłkę nożną.

Był to świetnie spędzony dzień.

tekst: Kamila Kadłubowska, klasa 2a

foto: Lucyna Ilów

Pierwszy Dzień Wiosny pod hasłem "Znajdź swój styl - zdrowo żyj!"

 

Znajdź swój styl- zdrowo  żyj

W tym roku uczniowie z Publicznego Gimnazjum w Olszance szybciej niż zazwyczaj świętowali nadejście wiosny. 18 marca , po odbyciu rekolekcji wielkopostnych w tutejszym kościele, gimnazjaliści udali się do szkoły, by w to piątkowe przedpołudnie powitać wiosnę. W tym roku hasłem przewodnim było propagowanie zdrowego stylu życia.

 

Co to znaczy mieć swój styl? Styl to cecha, która wyróżnia człowieka, nadaje mu niepowtarzalny charakter. To nietuzinkowa fryzura, niekonwencjonalny strój. Istnieje jeszcze jeden styl- zawsze na topie,uniwersalny, znany od pokoleń, pasujący do każdego- zdrowy styl życia. Ostatnio bardzo modny, o czym świadczy choćby aktywność celebrytów, zachęcających do dbania o zdrowie.

            Drugą, po chorobach układu krążenia, przyczyną zgonów w Polsce są choroby nowotworowe. O tym, jak ważna jest profilaktyka, wiadomo od dawna. W myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć,  w PG w Olszance zorganizowano zajęcia zgodnie z Europejskim Kodeksem Walki z Rakiem, którego koordynatorem jest p.Beata Lemiszka, a tego dnia w działaniach wspierali ją uczniowie z Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunem. . O godz. 8 jeszcze przed nabożeństwem w kościele, gimnazjaliści wraz z wychowawcami zebrali się w klasach, gdzie rozpoczęto przygotowanie plakatów promujących właściwe zachowania związane ze zdrowym stylem życia. Na zdrowie i dobre samopoczucie człowieka ma wpływ wiele czynników, zatem gimnazjaliści w obrazowy sposób zachęcali do hartowania organizmu, aktywności fizycznej, dbania o higienę własną i otoczenia. Drogą do sukcesu jest także właściwe odżywianie, umiejętne radzenie sobie ze stresem. Podczas spotkania na sali gimnastycznej uczniowie zaprezentowali efekty pracy zespołowej. Oprócz tego przedstawiciele każdej klasy musieli wskazać poprawną odpowiedź dotyczącą profilaktyki onkologicznej i zaprezentować zalecenia Kodeksu Walki z Rakiem. O godz. 11 odbyły się rozgrywki klasowe. Dziewczęta rozpoczęły rywalizację w piłce  siatkowej, chłopcy ochoczo udali się na boisko szkolne grać w nogę. Nikomu tego dnia nie przeszkadzał wiatr.

            Tego dnia nie odbyły się lekcje w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Nie było wykładu, notatek, doświadczeń. Uczniowie zostali wyposażeni w inną wiedzę, może nie encyklopedyczną, ale życiową. Od niej w dużej mierze zależy przyszły sukces i komfort życia. Być może symboliczna zmiana pory roku  zaowocuje dobrą zmianą w nawykach niejednego gimnazjalisty, a budząca się do życia przyroda zainspiruje do znalezienia własnego, zdrowego stylu życia.

 tekst: Adriana Gall, foto: Wioletta Perkowska i Filip Gałęzki

galeria fotografii

Raport z ewaluacji zewnętrznej

Dyrekcja i Grono Pedagogiczne PZSP w Olszance pragnie podziękować rodzicom, uczniom i partnerom szkoły za aktywny udział w ewaluacji zewnętrznej.

Raport z ewaluacji, dostępny dla każdego, zamieszczony na platformie internetowejwww.npseo.pl, to efekt końcowy kilkutygodniowej pracy zespołu wizytatorów ds. ewaluacji w szkole lub innej placówce oświatowej.

Raporty zawierają wyniki badań ankietowych i rozmów, jakie wizytatorzy przeprowadzają z nauczycielami, uczniami, rodzicami czy przedstawicielami instytucji współpracujących ze szkołą, ale też zapisy z ich własnych obserwacji podczas lekcji i przerw. Dla każdego z wymagań opisanych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej wizytatorzy sporządzają osobny komentarz. Określa on nie tylko poziom, na jakim w badanej szkole realizowane jest dane wymaganie (od A - bardzo wysoki do E - niski), zawiera także konkretne przykłady. Każdy zainteresowany dowie się więc z raportu, jakie szkoła proponuje indywidualne programy nauczania, zajęcia pozalekcyjne czy wyrównawcze, a nawet jakie są formy prowadzenia lekcji wf. Znajdzie listę akcji społecznych, inicjatyw artystycznych czy rozgrywek sportowych, w których uczestniczą uczniowie.

pobierz raport

Przedstawienie rezultatów projektów edukacyjnych

W tym roku uczniowie naszej szkoły po raz czwarty zaprezentowali efekty pracy nad projektami edukacyjnymi. Prezentacja miała miejsce 25 czerwca 2014 r. Projekt  w zamierzeniu ma być zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. Okazało się, że dla naszych uczniów II klasy gimnazjum był zarówno powtórzeniem i motywacją do dogłębnego badania, wykraczania poza treści nauczania określone w podstawie programowej, jak również ogromną porcją wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Nasi „Projektanci” pracę rozpoczęli już w listopadzie 2013 roku – wybrano tematy, dokonano podziału na grupy, które następnie skonsultowały się z nauczycielami - opiekunami. Kolejne miesiące mijały na mierzeniu się z wyzwaniami związanymi z wykonaniem zaplanowanych zadań. Trzeba było pogłębić wiedzę, rozwinąć wyobraźnię, znaleźć czas, pokonać trudności. Wszystko jednak zakończyło się pomyślnie. Oto tytuły naszych projektów:

  1. MOJA GMINA – ARCHITEKTIURA SAKRALNA
  2. PRZYPRAWY ŚWIATA
  3. CO SIĘ DZIEJE W NASZEJ SZKOLE?
  4. NASZA SZKOŁA W LICZBACH
  5. RELIGIE ŚWIATA
  6. WAKACJE W GRECJI – CZY TO DOBRY POMYSŁ?

tekst i foto: Wioletta Perkowska



obejrzyj więcej fotografii

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.

W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 roku organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK). Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. Partnerami są w tym roku także Microsoft i Facebook. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem przez Joannę Kluzik-Rostkowską, Minister Edukacji Narodowej, prof. Lenę Kolarską-Bobińską, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Andrzeja Halickiego, Ministra Administracji i Cyfryzacji, Magdalenę Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Marka Michalaka, Rzecznika Praw Dziecka.

Tak jak w zeszłym roku, wszystkie działania podejmowane w ramach DBI realizowane będą pod hasłem:

„Razem tworzymy lepszy Internet”

Każdy internauta może przyczynić się do tego, że Internet będzie miejscem bezpiecznym i pozytywnym. Każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w Sieci i w jaki sposób z niej korzysta.

Warto poznać podstawowe zasady bezpieczeństwa w Internecie.

1.  Zanim dołączysz

Kontakty z ludźmi na portalach społecznościowych, podobnie jak kontakty z ludźmi w świecie rzeczywistym, rządzą się pewnymi zasadami. Zastanów się w jaki sposób działa portal zanim utworzysz na nim swój profil. Przede wszystkim zainteresuj się jaki poziom prywatności gwarantuje Ci dany portal. Informacji tego typu szukaj w regulaminie, który powinien jasno określać zasady twojego uczestnictwa w serwisie.

2.  Prywatność

Kontroluj dostęp do Twoich danych i innych informacji, które umieszczasz w swoim profilu. Bezpieczny portal społecznościowy powinien pozwolić Ci nadać sobie taki status prywatności,  który zagwarantuje, że informację o Tobie będą dostępne tylko dla znajomych, których świadomie dodałeś/aś do swojej listy. Pamiętaj też, że Twoje hasło to Twój sekret.

3.  Informacje o mnie

Zamieszczając informacje o sobie pamiętaj, że potencjalnie każdy może je zobaczyć. Dbaj o to, żeby nie ujawniać swoich danych osobowych. Stwórz bezpieczny Nick, który nie zdradzi Twojej prawdziwej tożsamości. Sieć daje nam możliwość bycia kimś innymi niż w codziennym życiu. Znaj jednak swoje granice tej zabawy - myśl jak się prezentujesz.

4. Zdjęcia

Zastanów się dobrze zanim zamieścisz w Sieci swoje zdjęcia, które mogą być użyte, przez innych użytkowników Sieci, w sposób jakiego byś sobie nie życzył/a lub skopiowane do miejsca, w którym byś ich nie zamieścił/a. Jeżeli już na pewno chcesz zamieścić swoje zdjęcia w Internecie ustaw taki status prywatności, który zagwarantuje Ci bezpieczeństwo.

5. Kontakty z innymi

Bądź czujny/a w kontaktach z osobami znanymi wyłącznie z Sieci. Flirt z nieznajomym/ą może być dobrą zabawą, ale może też mieć niebezpieczne konsekwencje. W Sieci ludzie często udają kogoś kim nie są ukrywając w ten sposób swoje prawdziwe intencje. Bądź bardzo ostrożny/a, jeżeli nowy internetowy „przyjaciel” chce się z Tobą spotkać w realu. Jeżeli zdecydujesz się na spotkanie, spotkaj się w miejscu publicznym (centrum handlowym czy w ruchliwej kawiarni) a na spotkanie pójdź z kimś, komu ufasz. Powiedz o planowanym spotkaniu odpowiedzialnej osobie dorosłej.

6. Odpowiedzialność za informacje

Jeżeli piszesz coś w Internecie będąc pod wpływem silnych emocji, przeczytaj to dwa razy. Daj sobie czas, żeby się uspokoić i sprawdź czy to, co planujesz wysłać jest tego warte. Pamiętaj także, że czasem szkoła, rodzice lub pracodawcy mają możliwość monitorowania Twojej korespondencji i Twoich działań w Sieci. Dlatego, w Sieci, nie pisz nigdy czegoś, czego nie napisałbyś/abyś na kartce pocztowej, którą nie tylko bezpośredni adresat może przeczytać.  Pamiętaj też, że ludzie przesyłają dalej, upubliczniając wiadomości. Sam/a także zawsze patrz, co przesyłasz dalej. Nie ujawniaj danych innych osób – nie przesyłaj dalej cudzych maili i nie podawaj w Sieci danych innej osoby bez jej zgody.

7. Szanuj innych

Bądź miły/a dla innych w Sieci. Zastanów się czy adresat życzyłby sobie zobaczyć taki wpis i czy Ty powiedziałbyś/abyś lub pokazał/a to samo podczas spotkania twarzą w twarz?  Poczucie humoru, poglądy i zasady innych ludzi bywają różne także w Sieci. Respektuj innych w Internecie, a jeżeli kogoś urazisz znajdź metodę, żeby sprawę wyjaśnić i go przeprosić.  Jeżeli ktoś Ciebie obraża myśląc, że zrobiłeś/aś coś niemiłego celowo – zamiast dać się ponieść emocjom, spróbuj wyjaśnić, że to nie było celowe, że to wynik nieporozumienia.

8. Działaj mądrze

Ktoś Cię prowokuje? Nie daj mu satysfakcji. Zazwyczaj jest to metoda na zwrócenie na siebie uwagi, jeżeli takiego kogoś zignorujesz prawdopodobnie da Ci spokój.

9. Pomoc

Masz prawo do godności w Internecie. Jeżeli jesteś atakowany/a, ktoś Cię straszy lub grozi Ci działaj w swojej obronie. Zgłoś fakt cyberprzemocy odpowiednim instytucjom (szkoła, policja, helpline.org.pl – 0-800-100-100) i osobom, które mogą Ci udzielić pomocy: rodzice, psycholog szkolny, nauczyciel. Razem szybko i skutecznie rozwiążecie problem.

10. Pamiętaj o realu

Internet jest fajny, ale nie zapominaj o realnym świecie. Kontroluj to, ile czasu spędzasz w Sieci.  Dbaj o kontakty z ludźmi w świecie rzeczywistym. Nawet mając pięciuset znajomych na portalu społecznościowym możesz czuć się samotnym/ą. Nic nie zastąpi prawdziwych znajomości.

 

żródło: http://www.saferinternet.pl/pl/dzien-bezpiecznego-internetu

 

E-szkoła
Projekty
ABSOLWENCI
BIP PZSP W OLSZANCE
Nasze sukcesy
Odwiedziny

Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.

Ostatnio dodane
Statystyka odwiedzin
4950150
dziś
wczoraj
w tym tyg.
w zesz. tyg.
do tej pory
176
290
551
4947808
4950150